به گزارش روابط عمومی شهرداری تیران، آیین درختکاری به مناسبت روز و هفته ملی درختکاری در پارک ورودی شرقی تیران به میزبانی مدیریت شهری با حضور جمعی از شهروندان و مدیران دستگاه های اداری برگزار شد.
در این مراسم امام جمعه، فرماندار و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تیران و کرون نیز حضور داشتند و درختکاری باغچه ضلع شمالی پارک ورودی تیران صورت گرفت.
«محسن دلکرمی» شهردار تیران با اشاره به کاشت درخت در دیگر نقاط این تفرجگاه طبیعی و محلی، تصریح کرد: از گونه های درخت سازگار با شرایط کم آبی برای فضای سبز این پارک استفاده می شود.
وی کاشت درختان سازگار با شرایط خشکسالی را از سیاست های مدیریت شهری تیران بیان کرد و اذعان داشت: این سیاست در کلیه پارک و بوستان های شهر اجرایی شده است.
شهردار تیران با بیان اینکه 16 پارک و بوستان توسط مدیریت شهری مدیریت می شود، یادآورشد: پارک ورودی شرقی و یک بوستان محلی در محل مسکن مهر مشاغل آزاد در حال احداث است که به مجموع سرانه فضای سبز شهر افزوده می شود.
امسال آیین درختکاری در قالب پویش ملی سرو ایران و پویش استانی سرفرازی ایران و کاشت درخت به یاد رهبر شهیدم برگزار شد.
در این مراسم امام جمعه تیران و کرون بر ضرورت درختکاری و فرهنگ سازی برای این مهم تاکید کرد و یادآورشد: حفظ محیط زیست و منابع طبیعی مسوولیت یک نهاد و سازمان نیست و همه در این خصوص نقش دارند.