کاهش اطاله دادرسی در کمسیون ماده 100 شهرداری
رسیدگی سریع پرونده های ارجاعی به کمسیون ماده 100 شهرداری تیران، اطاله دادرسی و زمان بررسی پرونده را در این حوزه کاهش داده و منجر به رضایتمندی شهروندان شده است.
کاهش اطاله دادرسی در کمسیون ماده 100 شهرداری

به گزارش روابط عمومی شهرداری تیران، تغییرات صورت گرفته در واحد شهرسازی و معماری و دبیرخانه کمسیون ماده 100 منجر به بروز رسانی پرونده ها و کاهش اطاله دادرسی شد.
در حال حاضر در یک برنامه مشخص هر 14 روز یکبار کمسیون ماده 100 تشکیل و به پرونده های ارجاع شده رسیدگی و رای لازم صادر می شود.

انباشت پرونده ها در گذشته منجر به نارضایتی شهروندان و مراجعین شهرداری بود که اخیرا وقت رسیدگی به روز شده است.

قاضی دادگستری، نماینده فرماندار و یک نفر از شورا شهر تیران اعضا کمسیون را تشکیل می دهند که دبیر جلسه از کارکنان واحد شهرسازی و معماری شهرداری بوده و پرونده و گزارشات را برای اعضای کمسیون ارائه می دهد.

همکاری رئیس و قضات دادگستری، فرماندار و نمایندگان ایشان و همچنین اعضا شورای اسلامی شهر در بروز رسانی پرونده ها و صدور رای نقش مهمی داشته که شایسته تقدیر است.

مدیریت شهری در دوره جدید به کمسیون ماده 100 نگاه درآمدی نداشته و اصل را بر پیشگیری از تخلفات و تسهیل کار شهروندان می باشد.

جلسه تجدید نظر آرا کمسیون ماده 100 نیز بر حسب میزان تقاضا در بازه زمانی 45 روزه تشکیل می شود.

مطابق مادۀ 100 قانون شهرداری مالکان زمین‌‌ها و املاکی که در محدودۀ شهر یا حریم آن واقع شده‌اند، باید قبل از هر اقدامی برای ساخت‌‌وساز یا تفکیک از شهرداری پروانه (مجوز) بگیرند. درصورتی‌که بنایی بدون گرفتن مجوز ساخت از شهرداری دست به ساخت‌‌وساز بزند، رأیی که کمیسیون صادر می‌‌کند