درختکاری برای آینده سبز و سالم
شهردار تیران به مناسبت روز درختکاری با صدور پیامی، شهروندان را برای مشارکت در حفظ محیط زیست و کاشت درخت دعوت کرد.
درختکاری برای آینده سبز و سالم

به گزارش روابط عمومی شهرداری تیران، شهردار تیران به مناسبت 15 اسفند روز درختکاری با صدور پیامی، شهروندان را برای مشارکت در حفظ محیط زیست و کاشت درخت دعوت کرد.

محسن دلکرمی در این پیام خود اهمیت درختکاری و حفظ و حراست فضای سبز و منابع طبیعی را مهم برشمرد و اذعان داشت: کاشت درخت و مشارکت در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی آینده سبز و سالم را به ارمغان خواهد آورد و سرمایه گذاری برای آیندگان است.

او ادامه داد: باید فرهنگ حفظ محیط زیست را در بین کودکان و نسل جدید هم پرورش داد تا آنان همراه با پدر و مادر خود سر سبزی و زیبایی کشور را مراقبت کنند.

شهردار تیران با بیان اینکه 16 پارک و بوستان در این خطه احداث شده، تصریح کرد: مدیریت شهری با کمبود نیرو و تنش آبی اما تمام توان خود را برای حفظ و سبز نگه داشتن این محیط های نشاط آور بکار گرفته است.

وی معتقد است شهروندان تیرانی هم در حفظ و نگهداری آن مشارکت داشته و همراه با پارکبان ها قدم در توسعه فضای سبز دارند.

دلکرمی قطع درختان بدون مجوز شهرداری توسط برخی افراد در محدوده و حریم شهر را غیرقانونی دانست و گفت:مطابق با قانون نسبت به این تخلف رسیدگی شده و شهروندان طبق کمسیون ماده ۷ قانون قطع اشجار مجاز به قطع درختان داخل حیاط منازل مسکونی بدون مجوز شهرداری نیستند.

وی از همشهریان دعوت کرد تا در آیین درختکاری تیران همسو با پویش استانی «درخت می کاریم برای سرفرازی ایران» و به یاد شهدا و ایستادگی در برابر ظلم و ستم که روز شنبه ۱۶ اسفندماه در پارک ورودی شرقی از ساعت ۱۰:۳۰صبح برگزار می شود، شرکت کرده و در کنار همدیگر به پایداری فضای سبز، افزایش زیبایی شهر و سلامت محل زندگی خود کمک کنند.