تیران مقصد گردشگران نوروزی
در ایام نوروز بیش از ۲۰ هزار گردشگر از آثار تاریخی شهر بازدید کردند و شمار بازدیدکنندگان در سطح شهرستان تیران و کرون به بیشتر از ۱۵۰ هزار نفر رسید.
تیران مقصد گردشگران نوروزی

به گزارش روابط عمومی شهرداری تیران،به نقل از خبرگزاری ایمنا، از بیست‌وپنجم اسفندماه تا آخرین روز نوروز بیشتر از ۲۰ هزار نفر از آثار تاریخی و گردشگری تیران بازدید کردند.

وی افزود: شمار گردشگران این شهرستان با بیشتر از ۱۵۰ هزار نفر روند افزایشی داشته است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب باید فعالیت بیشتری از سوی دستگاه‌های اداری انجام و بخش خصوصی فعال شود.

سرپرست شهرداری تیران خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی وضعیت خوبی را برای اسکان مسافران در طول سال به ویژه ایام تعطیل شاهد خواهیم بود، اما باید زمینه‌های تقویت این حوزه فراهم شود.

ناهی اضافه کرد: بر اساس اعلام ستاد تسهیلات سفر شهرستان تیران و کرون، شمار اسکان مسافران در شهرستان شش هزار نفر بوده است که در پارک‌ها، مدارس و اقامتگاه‌های دائمی اسکان داشته‌اند.

وی با بیان اینکه تیران‌گردی به عنوان یکی از طرح‌های مهم گردشگری مطرح است، تاکید کرد: این برنامه با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه گردشگری تقویت خواهد شد.

سرپرست شهرداری تیران با بیان اینکه قلعه تاریخی قمیشلو یکی از فرصت‌های ناب برای بازدید گردشگران است، تصریح کرد: بخش خصوصی آمادگی سرمایه‌گذاری در این بخش را دارد، اما با موانعی روبه‌رو شده است و مدیریت ارشد شهرستان همراه با مسئولان استانی به دنبال تسهیل شرایط هستند.

ناهی کوچه باغ‌های تاریخی، درهای سنگی، سنگ‌نگاره‌ها، مساجد تاریخی و آستان مقدس امامزادگان را از جمله جاذبه‌های صنعت گردشگری تیران دانست و ادامه داد: وجود شهر زیرزمینی، روستاهای تاریخی، سد خمیران، برج‌های کبوتر و جاذبه‌های طبیعی در نقاط مختلف شهرستان امکان جذب توریست را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به محصولات ناب و تولیدی این خطه، افزود: انگور و فراورده‌های آن شامل شیره، سرکه و کشمش سوغات این شهر است که در فصل تابستان بخش زیادی از گردشگران را جذب می‌کند.

سرپرست شهرداری تیران با بیان اینکه شیرینی مشاش سوغات ناب شهر است، گفت: فرآیند تهیه این محصول که برگرفته از شیره انگور، بادام، گردو و آرد است در فهرست آثار ناملموس به ثبت رسیده است.

ناهی با اشاره به طرح‌های نوروزی شهرداری خاطرنشان کرد: تبلیغات شهری، نصب المان‌ها و ایجاد فضای پر شور و نشاط در شهر منجر به شادابی شهروندان و مسافران شد.

وی تاکید کرد: ویژه‌برنامه بهار جان‌ها از شبکه اصفهان و معرفی شهر تیران یک فرصت طلایی برای جذب توریست در این منطقه بود که با اجرای برنامه نوروزگاه این شهر در باغ‌موزه چهل‌ستون، زنجیره‌ای اساسی در راستای معرفی تیران شکل گرفت.

سرپرست شهرداری تیران اظهار کرد: تبلیغات محلی، رسانه‌ای و تولید محتوای انجام شده می‌تواند بستر را برای جذب توریست فراهم کند و نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدت در این حوزه داریم.