توسعه شهری تیران بر مبنای ماهیت و بافت تاریخی
رئیس شورای اسلامی شهر تیران گفت: توسعه شهری بر مبنای ماهیت و بافت تاریخی رقم خورده و تصمیمات پارلمان شهری احیا بافت فرسوده را مد نظر دارد.
توسعه شهری تیران بر مبنای ماهیت و بافت تاریخی

به گزارش روابط عمومی شهرداری تیران، الهام نادری در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بافت تاریخی و ظرفیت گردشگری تیران اظهارکرد: توسعه شهری تیران بر مبنای بافت تاریخی و تمدن هفت هزار ساله شهر است.

وی افزود: اقتصاد گردشگری مورد توجه قرار گرفته و بافت مرکزی شهر حال و هوای خود را حفظ کرده و به عنوان سایت گردشگری مطرح است.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران ادامه داد: سنگ فرش بافت تاریخی و کمک به احیا بناهای تاریخی و قدیمی مثل آسیاب، مسجد تاریخی و بازآفرینی بافت فرسوده از جمله اقداماتی است که شهرداری انجام داده و خدمات خود را در بافت قدیمی برای احیا این بخش شهر متمرکز ساخته است.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری با شناخت چنین فرصت طلایی در حوزه گردشگری و ایجاد درآمد پایدار، توسعه شهر را همسو و هم جهت با همین صنعت(گردشگری) قرار داده و با اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی نقش آفرینی کرده می کند.

به گفته نادری، مدیریت شهری تلاش خود بر این امر متمرکز ساخته تا توسعه شهری را متناسب با ظرفیت تاریخی شهر رقم بزند که چنین کاری نه تنها به حفظ هویت شهروندان، کاهش فاصله بین نسلی، ایجاد شور و نشاط مردمی خواهد شد بلکه صنعت پاک گردشگری را رونق داده و برآیند آن رشد اقتصادی برای شهروندان خواهد بود.

وی با بیان اینکه تولیدات صنایع دستی این خطه از اهمیت خاصی برخودار بوده، گفت: زنگوله سازی و آهنگری آن معروف و دیگر رشته ها مثل چیت گری(سفره کاری قلمکار)سفالگری و قلاب بافی و صنایع چوبی هم مطرح است.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران اذعان کرد: انگور و فراورده های آن مثل شیره، کشمش، سرکه در این شهرستان تولید و از بهترین ارقام است که البته شیرینی مشاش که از شیره انگور و آرد و بادام و گردو تهیه می شود به عنوان شیرینی خاص این شهرستان به ثبت رسیده است.

وی به فضای سبز و طبیعت زیبای این خطه اشاره کرد و افزود: احداث 16 پارک و بوستان در شهر و پیش بینی و بررسی احداث سه بوستان و پارک دیگر جز مهمترین برنامه ها برای نشاط و شادابی شهر است.
وی اضافه کرد: علاوه بر سرانه فضای سبزی که تحت پوشش مدیریت شهری است، وجود باغات در این شهر بر این شاخص قطعا می افزاید و منجر به سلامت هوا می شود