تصمیم سازی علمی در تعامل مدیریت شهری با دانشگاه
مدیریت شهری تیران در دوره جدید نقش دانشگاه ها و صاحبان تخصص و اندیشه را برای تصمیم سازی فعال کرده تا به جای تصمیم گیری سلیقه ای، کار علمی و دور اندیشی صورت بگیرد.
تصمیم سازی علمی در تعامل مدیریت شهری با دانشگاه

به گزارش روابط عمومی شهرداری تیران، تصمیم‌سازی بدون نگاه جامع علمی و ارتباط با کارشناسان و تنها بر مبنای نظر فردی منجر به خسارت و آسب برای جامعه و اقدامات اجرایی است.

تعامل میان دانشگاهیان و متخصصان در حوزه‌های مختلف شهری با مدیران محلی و اعضای شوراهای اسلامی شهرها می‌تواند در تصمیم‌سازی‌ها و برنامه‌ریزی‌های هدفمند و منسجم کارگشا باشد.

شکل‌گیری شهرهای مدرن نیازمند همکاری مشترک اساتید و دانشجویان با مسئولان شهری است تا انسان مدرن تربیت شود که عقلانیت مدرن برگرفته از آموزش‌ها و تربیت‌های علمی و اجرایی بوده و در همین راستای شهرداری تیران تعامل و همکاری خود را با دانشگاه ها افزایش داده است.

حسن حجتی، شهردار در نشست مشترک با بهزاد جمالی سرپرست دانشگاه علمی و کاربردی تیران به اهمیت این تعاملات اشاره کرد و گفت: تقویت همکاری‌های مشترک و بهره‌گیری از ظرفیت علمی دانشگاهیان، توسعه در حوزه‌های مختلف را بر مبنای علمی و به دور از رفتارها و تصمیمات سلیقه‌ای رقم می‌زند.

وی ادامه داد:جامعه توسعه‌یافته هیچ‌گاه میان بدنه اجرایی و مدیریت مدرن فاصله ایجاد نکرده است و همواره بر لزوم مشارکت تاکید دارد.

شهردار تیران برای انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با دانشگاه علمی و کاربردی در راستای آموزش ضمن خدمت کارکنان شهرداری و آموزش شهروندان اعلام آمادگی کرد.

علیرضا دادخواه عضو شورای شهر تیران، شهردار را در دیدار با رئیس دانشگاه علمی و کاربردی همراهی کرد.